Fool me once...

hahahahaha,.. ja hämden är ljuv,, ;) skämt och sidå.. Jag blev ordentligt lurad eller det kan man inte heller säga att jag blev kanske..  Jag menar då att jag bara blev utlämnad på en punkt.. eller kanske inte det heller.. :) Om jag pratar strunt eller i nattmössan.. KANSKE DET.. hahahaha,, kanske har chocken över just detta inte släppt än,, hahahaha

Så här var det.. I söndags så var det dop för 3 härligt underbara sötnötar.. för att använda mamman i dramats egna ord sötnöt, ;)  Min underbara E och Hennes fantastiska man I skulle döpa sina 3 barn L , M & N.
Kl 15 skulle dopet börja och jag som jobbade helg hade inte kunnat ta ledigt. Min vapendragare på jobbet J hade oxå ledigt i helgen så jag var då säker på att jag skulle måsta missa detta underbara dop.. Sagt och gjort innan jag gick hem på fredagen så gjorde jag ett sista försök till ledighet och bad om  att få börja 1 timme senare.. alltså kl 17. Jag ville så gärna gå min underbara väns barns dop. Min gulliga "chef" B gav ledigt då hon hörde min story och saken var biff.. glad i hågen åkte jag hem. :) Så här långt är allt som det ska.. :) Jag hade tidigare meddelat E att jag nog förmodligen inte skulle kunna hinna dit pga av jobbet och hon hade påtalat om hur roligt det verkligen skulle vara om jag kunde komma dit.. JAmen ELLER HUUR!!! ;)
Nånting sa mig i bakhuvudet att jag kan inte missa detta för det är en av mina närmaste vänner och jag känner att då gör man allt för att vara på plats!!! JAG ville inte missa ett dop.. !!

Så på söndagen gör jag mej klar för dop. Jag tänkte att jag kan inte komma på dop i mina arbetskläder även om det var tajt tajming till jag skulle börja jobba.. Men i arbetskläder KAN man inte bara komma på dop i min värld.. Jag för min del skulle inte tycka nåt om nån dök up i sina arb.kläder om vi skulle ha dop men när det kommer till Fru Ö då tar det stopp.. hahahaha.. skadat eller hur!!!

Sagt och gjort så piffar jag det som går att piffa och drar glad i hågen iväg på dop... Mina barn var mindre glada då deras mamma åkte..

Denna dagen regnar det som sjutton men vad gör det när man ska få gå på dop!!

Jag kör till kyrkan och senast jag var i denna vackra kyrka var för ca 1 år sen då jag själv gifte mej. :) (Föga trodde jag väl inte att jag skulle gå uppför denna altar gång igen,, ;) )
Jag parkerar och går upp för trappan och tänker tillbaka till då jag snurrade runt denna kyrka för att vänta in alla gäster... nervös... :)
Nu går jag in i kyrkan och träffar olika människor.. Ironiskt nog så är den första jag träffar B.. (Little does she know..She´s in for it too.) småpratar och folket börjar trilla in.. En granne till E & I kommer med sina söta barn och en dejá vu sköljer över mej,, dom har nämligen twins.. just like us.. Än så länge är läget bara fin finntt!!
I:s mamma kommer in och hälsar och kommenterar att jag sen sist tappat i vikt... JA det hoppas jag verkligen säger jag.. sist vi sågs var nämligen på E&I:s bröllop då jag var gravid i 5 månaden.. ;) så det vore väl F*n själv om jag inte tappat några av dessa kilon nu.. ;) .. hon har med sig sitt söta barnbarn och vi pratar lite.. Nu kommer huvudgästerna oxå till kyrkan.. Vi hälsar och allt är lugnt..
Det är oxå nu jag träffar J med fam och vi börjar prata och jag beslutar mej för att hänga på dom eftersom jag är nog den enda som inte har familjen med mig.. kändes verkligen märkligt må jag säga.. Men jämfört vad som sen hände var det ju det normalaste i universum.. hahahaha

Nåja, vi går in och sätter oss,, funderar hur vi ska sitta och om vi inte ska gå och sätta oss närmare.. vilket oxå någon nämner men det hinner andra före så vi sittar kvar på första bänkraden och jag berättar då vi hade dop och ett av tornfönstren ramalde in i kyrkan.. just då när jag precis sagt det så känns det liksom inte lika bra eftersom vi sitter precis där glaset ramlar ner.. Och så här i efterhand så hade det oxå hamnat på listan över tänkbara senarier denna dag i denna kyrka.. 

Prästen kommer in och detär samma präst som vi önskade till vråt bröllop men som hade mage  att  ha semester just då.. ;) jag gillar denna präst skarpt.. Han är präst med glimten i ögat och fötterna på jorden.. om ni förstår vad jag menar.. :) Jösses detta inlägg blir långt..  ialalfall.. dopet börjar och prällen börjar prata..
Varpå han nämner att det finns gudföräldrar bland "publiken" Eller som han säger,, dom vet inte vem dom är,,eller jo dom vet ju såklart vilka dom ÄR Men inte att dom snart ska bli gudföräldrar.. Nu har liksom första spiken börjat slås ner om man så säger.. Riktigt skoj tyckte jag då.. :) Han ber då E berätta vilka det är ... elelr om han sa det själv.. jag kommer faktiskt inte ihåg.. hahaha.. Men söta J blir då tillfrågad om att bli gudmor till coolingen L.. Hon ser nu ut som ett stort frågetecken och prästen undrar om hon svarar  ja och ber henne gå fram för nu ska hon vara med där framme på dop.. :) så här långt är det trevligt och skoj.. :)
men sen serru händer det saker som heter duga!!!! Lille M ska ju oxå få sig en gudmor.. GUESS WHOOOO??!!
Juuust de.. JAG! ME! MOI!! MAN!!! Jag har fått äran att vara gudmor till världens gulligaste sötnöt skrotbusloppa! M!!!! men jag trodde jag skulle dööö!!!! Jag vart mer nervös då än jag var under bröllopet!!! Åh herregud vilken blåsning!!! fast ändå inte för jag blev ju liksom inte blåst i slutänden!!! Men så glad jag blev och ÄR!!!!!

Jaha sa J:s man.. jag tar kameran jag då.. hahahahahaha 

Så det vara bara att kanalla upp till händelsernas centrum och jag måste säga att jag ger mej själv en klapp på axeln som inte började stortjuta även om jag var så nära man kan komma,, Men E sa åt mig att SLUTA!! hahaha
Under dopet säger J till mig,, Ja det var ju tur att man piffade till  sig lite.. hihi.. och E fick godis in under sin BH och klänning,, lite skoj faktiskt.. L han skulle doppa ner hela huvudet i skålen och mer därtill tror jag och ville nog stanna ett tag till när prällen sa att det var nog dags att kika upp nu,, ;) jag undrar vem som egentligen blev mest blöt,, barnen eller prällen,, Som för övrigt gjorde ett bra jobb eftersom han liksom dubbade allt till engelska,, :)

Så nu har jag en till liten underbar parvel att vara gudmor till!!! Såååå underbart... Resten av dopet så stod jag och försökte se cool ut och inte gråta.. Under låten som sjöngs så täntke jag på krig och om jag ändå inte var arg på nån  bara för att jag inte skulle börja gråta.. ja sån e jag...  Sången framfördes av C som sjunger helt underbart!!!

Såklart jag svarade JA på att vara gudmor och är såååå glad för äran jag har fått!!!



TACK!!

Jag lovar att göra mitt bästa för att se till att Lille M får det bra.. Det han behöver och som B sa.. ser till att hans föräldrar sköter sig och köper alt det där som man som liten man bara mååååååste ha och fåå gööööra!! ;)

Hade jag vetat vad som skulel hända hade jag ju förberett en liten dikt till min lilla M,, Men här kommer den istället:)

Kom till mig
Kom till mig när du är ledsen
och jag ska trösta dig
kom till mej när du är ensam
och jag ska hålla dig sällskap
kom til mej när du behöver prata
och jag ska lyssna
kom till mig när du är rädd
och jag ska hålla om dig
när du än behöver mej
ställer jag  upp för dig
vad det än gäller, när det än är
finns jag här för dig!!



Ja herregud vilken chock jag fick!!! E sa att jag såg chockad ut efter dopet oxå.. Men HALLÅ!!!!! Vad tror du!!??? ;)  

Fool me once , shame on you,, But guess what!!??? I bet I can still fool you.... ;)



Kommentarer :

#1: Erika

Har inte sett detta inlägg förrän nu. Älskade underbara vän...SJÄLVKLART var du en av dem som vi vill ha som gudmor till vårt barn!<3 Jag sitter nu och ömsom skrattar och gråter medan jag minns tillbaka på den dagen som betydde så mycket för oss och grabbarna.Love U!=)

skriven

Kommentera inlägget här :