Bus eller godis

Den 31 Oktober firas halloween. Kommer på Irland och delvis Skottland Vi Usa dit Irländarna emigrerade under 1840 talets svält och nödår.
Till Sverigen kom den genom hprd marknadsföring av detaljhandeln i början av 1990 talet.
Man firar hallowen genom att klä ut sig i spökostymer och gå runt bland grannar för att be om bus eller godis liknande den påsktradition som finns i Sverige.
Varje år omsätter firande 1 miljard kronor i Sverige!!!!

Jag gillar Halloween!!! Det är en ännu en chans till att sepxa till det lite x-tra.. Förr om åren (låter som på 60-talet eller så...) hade jag och mina vänner skojjiga halloweenfester.. Vi klädde ut oss och hade fest. Minns en gång hemma hos Fab I då vi ritade ut döda människor på golvet.. Hemma hos fantastiska S var det verkligen party.. Så här i efterhand lite vääääl party men iallafall så var det rökmaskin och en tavla som följde dig med blicke då du gick förbi.. blodiga bindor på en skitig toa.. Ja det var tider det,, HeHeHe... Tror tom tavlan skrattade eller lät läskigt..
Skoj var det iallafall.. OJ OJOJ vad jag längtar efter en sån fest igen.. Och inget egentligen hindrar mej förutom mej själv.. Jag känner att jag inte har orken att ställa till med en sån fest just nu men akta sig om nåt år.. Då ska här ställas till med en hejjdundrande halloweenfest!!!! Lämna barnen hemma och vi vuxna får festa till .. :)

Sen längtar jag nog efter att få halloweenpynta med barnen.. Just nu vet jag inte hur det skulle vara med ett halloweenparty här hemma då våra juvlingar är vääldigt rädda när det är npn som klär ut sig även om dom sett hur det gått till.. Så kanske det får vänta ett år till.. Men pynta kan man ju göra iallafall och hålla en middag kanske,, Vi får se vad tiden och orken säger om det ,:)

Här kommer iallafall lite halloween inspiration från fantastiska Martha Stewart,,





















Martha Stewart

Firar du halloween på nåt speciellt sätt eller inte alls???
Det är ju ett tag kvar så man hinner ju planera in nåt riktigt läskigt eller smaskigt!!
Fast det behöver ju inte vara läskigt heller..


BUS ELLER GODIS????
Vågar du?????

Kommentera inlägget här :