Sånt jag blir glad av..

Det finns massor jag blir glad av. En gång i livet så skulle jag skriva tacksamhetsdagbok efter att jag sett ett avsnitt av oprahs show... :) det höll i några dagar! Bra gjort av mig faktiskt. Sen när jag jobbade på sas blev jag en av våra hälsoinspiratörer vilket jag gillade väldgit mycket men vilket svårt jobb att jobba med alla kollegor som ville men inte orkade! Visst livet hemma ställer till det , det har jag ju själv fått känna på sen barnen kom men ändå så finns ju tiden om man vill. Det gäller att prioritera. Men Men ändå medans jag skrev ner lite i denna tacksamhetsdagbok så blev jag ju glad. Gla över att jag skrev ner det, över att jag hade saker att glädjas över och att jag kände glädje.

Jag blir glad av så många olika saker. Här är några av dom;

Min familj
mina vänner
choklad
presenter
ett lyckat frisörbesök
att få vara kreativ
nya ideer
kramar
nya skor!!!!!

Märk vad mycket materialt man blir glad av!!!! Tänk om man bara kunde bli lite gladare av nåt som inte har med saker att göra? jag vet inte hur jag ska förklara men ..

Jag blir otroligt glad när jag får sitta och pyssla och komma på saker som jag kan göra själv.
Var kreativ!!!! Det ger mej en otrolig kick och jag mår bara sååå bra! Jag kan sitta i timmar och fixa och trixa och bara göra ...




Men mest blir jag nog glad över att göra nån annan glad!!!! Få nån annan att skratta och bli glad.
Sista jag gjorde nåt sånt var faktiskt på en kollega som vart borta från jobbet nån dag. Eller jag jobbade helg och det gjorde inte denna fröken M.. Jag kände jag ville göra nåt så jag skrev en lapp och la i en back med fläskfilé.. Lite lägnre ner så det tog några backar innan Fröken M hittade lappen och blev GLAD!!! :) Sånt gör mej glad! :)
Hons a ju att hon blev jätteglad. Samma har jag gjort när jag har skrivit småsaker på anslagstavlor till Fröken M och Unge herr J.. Så skoj! och det blir rå skoj när det är uppskattat!
Tack Fröken M och Unge Herr J för att ni blir glada!





Nä nu ska jag ta och lägga mej för att sova. Tänka ut några nya roligheter :)



Kram på er !!!!
Natti!!!!

Kommentarer :

#1: minna

Hamnade av misstag här....på din blogg..när jag skulle leta efter inredning..härlig blogg du har!!!

Minna

skriven
#2: mary

Tack vad gulligt av dig!!



ha en fortsatt trevlig kväll:)



// mary

skriven

Kommentera inlägget här :