Nedräkning

Sen i torsdags så har jag vart Hockeyänka.. Jo man kan ju säga det fastän min älskade man sitter på andra sidan rinken om man så säger.. Medans de andra killarna sliter häcken av sig på isen så sliter han arslet av sig på kontoret och han gör det förbannat bra dessutom!!!Iallafall så har han åkt till Nyc . Han åkte i torsdags så sen dess har jag vart hemma med gulliganerna. och det går bra,, det gör det men dom är lite ledsna lite nu och då över att dom saknar sin underbar pappa. Vi har dock pratat i tel och messat sisådär tusen gånger tror jag,,, hahahaha
Han kommer vara borta i 5 dagar och så länge har vi inte vart i från varandra på snart 7 år.. Och jag håller påa tt sakna ihjäl mej efter Herr Ö!!!!!!!!!!!!!!!! Men jag antar att det är nyttigt oxå att få sakna varandra så där ordentligt! :)  Men vi har nu ikväll börjat vår nedräkning tills vår pappa/man kommer hem , :)


Under dessa dagar har vi gjort en del.. Jag har jobbat bort en del men på fredagen så hämtade jag barnen efter lunch för attåka in till bibblan för lite sagostund. Tjejerna gillar det och vi hade det mysigt! Vi lekte lite på biblan men sen så ville tjejerna äta glass så då lyxade vi och åt en glass med strössel. :) Det var ju fredag och då får man äta glass. :) Efter det så åkte vi hem. DÅ berättar tjejerna att dom vill lyxa och äta korv med bröd i vardagsrummet så vi åkte på Ica och handlade. Vi handlade lite nötter oxå då tjejerna tycker det är så gott. :)
Lilla söta fröken O vill ha pistagenötter och Lilla söta fröken E vill ha "starka"nötter, det innebär cashewnötter med smak. :) Så vi lyxade med korv m bröd och festis och en rosa munk och massor med nötter.. :) Sen saga och isäng.
På lördagen skulle vi in på bibblan igen och gå på barnteater. Det uppskattades och hade vart superbra om det inte var för två barn  , 6 åriga tjejer som var fullkomligen odrägliga.. Ja ett vuxet ord är idioter men det känns konstigt att kalal barn för idioter. Barn känns för små för att vara en idiot.. Mamman till dessa barn satt ute och läste böcker eller vad hon nu gjorde men höll reda på sin abrn gjorde hon inte.. Och efteråt så förbannar jag mej själv för att jag inte gick fram till henne och berättade hur hennes barn betett sig och hur jag fick säga åt dom att vara lugna och plus en annan morföälder samt en pappa där inne. Barnen svarar emot och är väldigt irriterande och stör både alla barn OCH killen som gör barnteatern. Stackarn såg helt ledsen ut. Alltså det jag funderar över är vilken koll man har på sina barn?????????!!!!!!! NOLL!!! anser jag.. På det sättet som uppförde sig så tror jag knappast dom är två änglar hemma. Doms varade emot, sprang fram och slet i killen som höll i allt, sprang efter han när han gick runt, pratade hela tiden , sa en massa dumma saker. Alla soms att därinne var hyfsat irriterade.
man kan ju inte undgå att se det betendet hemma??? För inte skulle jag släppa mina barn ensamma om jag vet att dom har denna tendens,, Då får jag ju vara med dom och säga till dom eller så får man gå hem.
Jaja, efter denna barnteater så träffade vi barnens farfar och farmor, vi väntade ju på att kusineran skulle komma ner och busa. Kusinerna kom och vi fikade.Sen skulle vi åka på Ica och träffa nalle puh och humlan, Vi kom på ica tjugo i 3 och figurerna var borta, Snacka om att barnen blev besvikna.. Tycker det är märkligt att man tar bort dom innan tiden som man satt ut är slut!!!!!!!!!!! barnen började nästan gråta och mamman fick hitta på en bra anledning till varför dom itne var kvar.. Puh.. Det kan ha hänt vad som helst men vaddå?!!

Vi åkte hem med kusinera och barn och hemma fixade vi tacos. barnen åt korvtacos,, hahahahaha
busade hela kvällen och sov sött i sina sängar. Jag och Söta M satt uppe och såg en film alldeles för länge.
Vi såg Jag saknar dig. Huga vilken srogsen film,, men bra!

Idag har vi varit hemma. Barnen var ut på fm och jag färgade håret.. Ja nu är det RÖTT!!!!!!!!!!!! måste fixa till ltie mörkare i håret.. jösses.. hahahahah
Sen åt vi lunch och skuklle sova lite.. det blev hela 2 timmar.. hahahhahaha på med kläder och ut i snön..

Sen skulle jag åka och se ljust och fräsht som var huuuuuuuuuuuuur bra som helst! Men det hugger i mammas hjärta då jag fick lämna ifrån mej en gråtandes fröken O som inte villa att hennes mamma skulle lämna henne. SOm hon vart dessa dagar då jag ska åka ifrån henne har hon aldrig vart tidigare.. Det är liksom hulkande gråt /panik på nåt sätt,, det går ju över men det är inge skoj.

Så nu avslutar jag helgen i sofafn men lite ostkrokar och tv.. Och inser att detta var ett uselt inlägg men okej ,det bjude rjag på. :)

Kommentera inlägget här :