Städdagar!!!

Vilken fantastisk idé vi har kommit på!!!!! Att det var en sån genialisk idé fattade vi nog inte när vi sa det för första gången!
Det handlar om att vi och en härligt familj till har städdagar! Vilket innebär
Fam 1 tar hand om Fam 2:s barn medans fam 2 städar. sen kommer fam 1 med alla barn och äter mat hos fam 2 som avslutning! Sen dag 2 gör vi tvärtom. Fattar ni???
Detta är svårt att få in varje vecka som vi egentligen i den perfekta världen skulle vilja ha kanske men vi har lyckats bra iallafall känner jag, Idag är en sån dag då vi ska lämna våra barn hos fam H och sen städar vi för allt vad vi är värda i två timmar .. sen går vi över och äter middag och sen hämtar hem våra barn till ett nystädat hus!! OUTSTANDING!! :)

Barnen gillar detta skarpt! Dom ser liksom fram emot att få leka en stund och bara det att dom får vara själva utan sina föräldrar!!! Sen går ju städandet betydligt lättare utan de små söta hjälpredorna.. :)
För oss är det här en mycket bra föräldrasamverkan!!!!!!!
Som vi oxå suttit och spånat lite i att man kan utöka.. Tror banne mej jag ska ta upp detta mera nu.
För jag tror att i vårt samhälle idag är det lätt att glömmabort att man kan göra de tråkiga sakerna till betydligt roligare om man gör det tillsammans!!!
Nåt som jag länge funderat på är att ha en gemensam middag med en annan familj.. man träffas och äter mat och surrar och barnen får leka en stund och sen går man hem och sover. :) Jag vet vissa familjer som har detta.. Vilken fantastisk idé! Och sen att man äter det man skulle ätit den dagen, Vanlig vardagsmat!!! Nä jag tror jag ska försöka mej på detta nån dag!! Se om det fungerar!

Nåt annat jag är småsugen på men som jag vette katten om jag skulle palla med är ett köpstopp!!! Jag läser mycket om flera som gjort detta.. Vissa för att spara pengar andra för att sluta slösa...
Jag skulle vilja göra detta för att verkligen få svart på vitt vad det är jag konsumerar på slöseri och vad jag egentligen behöver.. Utmana mig själv liksom.:) Men om jag gör det nån dag,, vette katten.. hahahaha.. Det är ju liksom en massa som man handlar utan att blinka kan jag tycka,, sånt som gäller met eller saker till barnen.. Och samtidigt kan jag väl tycka att vi inte handlar så mycket men i slutänden får jag nog inse att man handlar en del iallafall.. Alla gör vi nog det på ett eller annat sätt.. Vi har bara olika prioriteringar på vad vi väljer lägga pengar på.!!!

Ett ex är väl när det gäller mej själv just nu att vi köpt en husvagn!!! Och jag har glaeligen äntligen fått en anledning till att handla dessa underbara plast grejer att ha i vagnen! Men visst jag hade kunnat nöja mej med billigare tallrikar elelr engångsartiklar oxå om det inte var för att jag tycker dessa är så fina och underbara i färger,, hahahahahaha vilka I-landsproblem va!!!! Samtidigt är de tidslösa och vi kommer dom ett bra tag. men jag är ju oxå en sån person som inte riktigt funkar om det jag har omkring mej inte faller mej i smaken,, Jag hör hur dåligt det låter när man läser det jag just skrev men vad jag menar är att det är just mitt intresse.. Jag gillar att köpa dessa fina tallrikar och grejer! på samma sätt som att andra köper teknik prylar tex. eller senaste modet i kläder! eller mat och dryck .
Så har jag inredning som stort intresse... :)

så när jag tänkt i köpstoppstankar så blir det lätt att ja men jag ska bara innan,, hahahhaha
tror det får vänta men fatta vad stolt man skulle känna sig om man skulle lyckas!!!!

Nä jag kanske ska rensa ut hemma först och sälja det som säljas ska och sen ge bort och slänga resten!!! så kommer jag nog långt!!!

Men nu ska jag först blir fri från snoret i min hjärna.. känner mej bättre så det borde vara slut på detta snart,,
vill ut oh jobba.. sen så måste jag plugga.. har börjat med Naturkunskap nu och det är inte så intressant för mig så här gäller det att ha disciplin..

ha en bra dag nu så ska jag sätta fart här..

kram kram

Kommentera inlägget här :