.... KÖPSTOPP.... LISTBEROENDE.....

Nån som haft ett köpstopp nån gång???? Jag pratar om ett seriöst och hållbart köpstopp???? Inte jag men ack så stolt jag skulle vara över mej själv om jag fixade det nån gång i livet!!!! Jag har läst en massa bloggar om det. Läst hur folk blir glada och slås med häpnad hur enkelt livet blir till en viss del och väldigt svårt samtidigt. Jag har tänkt tanken och 2 dagar senare har jag handlat nåt onödigt! Eller mindre viktigt i vartfall.. Folk sparar pengar men framförallt kvalitetstid med sin familj. Det är ju nåt jag ser fram emot. Tror kanske inte att man sparar jättemycket pengar och speciellt inte då som student men man kanske kan se vad man slänger bort pengar på och vart man bokstavligen slänger bort pengar. Jag vet vart vi slänger bort onödiga pengar.. I maten. Vi slänger väldigt mycket mat, man får ju dåligt samvete.. och jag köper alltid den där xtra grädden eller creme fraichen , för man vet ju aldrig.. Det är ju bara det att dessa går direkt i soppåsen kan man säga för de hinner alltid gå ut. Jag gör matlist och handlar lite xtra.. MEN jag har blivit bättre.. :) Fast listorna.................. Och matlistor skriver jag till förbannelse!! Ja jag törs nog lova att jag är listornas drottning i alla listkategorier!!!!!!! I skrivande stund har jag lyckats åstadkomma 7 st listor ... Gahhhhh.. Sjukt beteende jag vet!!!!!!!!!!!!!! Men ack så skoj! :) det är matlistor, handlingslistor, städlistor, att göra listor, packlistor, skollistor, renoveringslistor, kasta listor, sälja listor, You name it och jag har en lista för det med!!!!!!!
Tack och hej nu åker mina listor och jag snart på affären. ;)

Kommentera inlägget här :