long time ....

blir mer sällan och sällan dessa blogginlägg.. just nu så är hela familjen på halvfart med snor och hosta.. förbannar bassiluskan! kunde inte kommit sämre.. jag har precis börjat min tredje VFU och har inte alls tid att vara sjuk. samtidigt så är det så här mitt liv ser ut , jag har två barn som blir sjuka och som inte kan vara hemma själva. jag har dock en fantastisk man som dlear vabbdagar med mej även om vi förlorar sjuka pengar på att han stannar hemma jämfört med mig. Hur förklarar man det ialla lägen? självklart är mitt jobb lika viktigt som hans men jag har svårt att försvara att vi ska dela lika bara för att .. när jag sen börjar tjäna pengar igen är det en hel annan fråga om dessa vabbdagar. just nu sitte rjag och försöker få ihop en grovplanring inför ett samtal imorgon med min handledare. jag går in en timme och har sett till att barnen kan vara med sin farmor och farfar så jag kan ha mitt samtal.. jo så viktigt har jag tolkat det som att det är ,, att jag ligger lite efter eller lite svävande denna vecka .. nog om detta!!!! annars så fortsätter livet sin lilla gång.. just nu så är suget efter att få göra om vardagsrummet stort! men orken finns inte riktigt till att göra det precis som jag vill just nu. jag vill nämligen tapetsera om ,, har velat detta länge men det har inte funnits tid.. eller ork. iallafall så är nya möbler på väg in iallafall.. så får tapeterna vänta till våren. kanske.. :) nä några andra superdjupa funderingar har jag inte i dagsläget.. jag är inte bättre människa än så. :) Men nån måste väl oxå få ha dessa Ilandsproblem.. eller?! kram

Kommentera inlägget här :