Köpstopp`??????????

Köper du för många onödiga saker ????? Eller köper du på reor? Det där lilla x-tra ? alla dessa saker som man egentligen inte behöver om man tänker efter?!! Slänger du nåt när du köpt nåt nytt??? Jag svara JA och Nej på de "rätta! ställena när det gäller alla dessa frågor.
Jag har länge funderat över köpstopp och jag tror jag har skrivit om det tidigare men jag kommer aldrig till skott med det. VARFÖR??? Är det rädslan att inte köpa nåt? Rädslan av att få reda på att jag verkligen klarar mej? Eller rädslan att få reda på nåt jag inte tänkt på? eller att köptvånger egentligen beror på nåt anant än att jag gillar att ha nya fina saker/kläder???? Ja jag vet inte! Men jag vet att jag många gånger köpt saker /kläder som inte blivit använda. Förvisso är många av de saker på rea men det gör ju inte saken bättre iallafall men det känns ju lite bättre då sakerna inte vid köptillfället kostat "skjortan".. haha.. Men många bäckar små och dessa saker ligger ju fins i högar eller hänger fins i garderoben...

Jag har nånstans läst nåt om att det ligger ett värde i genomsnitt på ca 20000kr om jag inte minnsfel i allas våra vrår och skrymslen.. Pengar som bara ligger där och inte används på nåt sätt. Bättre då att sälja iväg detta och spara dessa i pengar istället.. Men jag tänker genast men itne har jag det.. Men jag kanske ha 100sek liggandes i nån låda,, hahaha mina första 100riksdaler mot en ny insparad miljon.. Eller??? nä kanske inte så  men ..

Nåt annat som jag vet händer när man antingen slänger eller säljer är känslan i kroppen som man får,, Man är som fri.. Jag vet att detta skerligen kan uppfattas som hyckleri av just lilla mej som av naturen ALDRIG vill slänga något för man kan ha användning av det senare men känslan får jag iallafall även om jag kanske inte erkänner i alla lägen,, hahahahahahahahah

Men nu ska det rensas.. slängas och sparas och säljas. Barnen ska få varsina lådor som sparas till dom. Det är oxå en het potatis då Mr Ö inte gillar min tanke lika mycket som mej men sanningen är den att jag saknar att kunna plocka fram saker från när jag var liten. Vill sen inte fröken E & O spara detta till sina små avkommer ifall de väljer att skaffa små gulliganer så får dom slänga allt. Men då har dom fått det valet. Men för den skulle så behöver dom ju inte få allt sparat.. hahaha

Tänk om man skulle lyckas med ett köpstopp??? Fatta vad stolt man skulle vara.. Jag inbillar mej det iallafall.. Och som bonus har du sparat lite pengar oxå.. Men just känslan av att inte spendera för mycket på onödiga saker.. Nu kan jag ju inte sälla mej till den skaran som köper allt jag ser men visst har jag köpt den där klänningen som kostade 50kr på rea men som hängt i garderoben för att när jag kom hem så hängde jag in den och sen blev det inge mera.. den e fin men ,,,

Ja jag har en massa jag skulle vilja skriva men nu har jag inte tid längre... Det finns miljöaspekter men samtidigt så är det ju bra för staden om vi shoppar i butikerna.. moahahahahahahahahaha

Nä dags att göra lite nytta......

kram kram

Kommentera inlägget här :