Bassiluskan *morr*

Där är Bassiluskan! Som gör barnen sjuka. Hon flyger in i Elviras öra. Härjar runt och bökar. Då får Elvira ont. Hon orkar inte leka. Elvira har blivit sjuk, och måste träffa doktorn och äta medicin!
Vilken vecka vi har haft.. Började i tisdags då jag kände mej lite krasslig. Gick och la mej tidigt för att vakna på Onsdagmorgon med feber.. Bra!!! NOT!!! Hade seminarium på onsdagen - muntlig tenta - .. suck.. Inget att göra åt. Tjejerna hade ju vart sjuka om vart annat och nu var det alltså min tur.. Hela onsdagen låg jag som ett vrak antingen i sängen eller i soffan. Stackars barn och man ... Tur så har jag ju underbara barn och man .. :) Torsdagen kände jag mig bra igen och tänkte att detta går ju vägen men ack så jag bedrog mej då fredagen kom.. Vi hade planerat att fira Fredrik som nu blivit lika många år som mej.. :) .. men icke.. blev inget av det för bassiluskan hon tänkte nåt helt annat.. nämligen att göra Elvira riktigt sjuk och Olivia. Olivia fick hög feber igen men kryade på sig varpå Elvira åker dit som en trasad vante.. TRASAD VANTE??????!!!! Vad är det???? Hursom på lördagen var vi tvungen att åka in på akuten då E vaknar med ont i örat.. mycket riktigt öroninflammation som senare visade sig bli ett hål i trummhinnan innan kvällen var slut så nu äter hon pencillin.. Ja jag är inte frisk än och till veckan har jag 3 obligatoriska studiedagar.. tur vi kan turas om dessa sjukdagar .. Den enda trösten i det hela var att den nya akuten är riktigt fin! Barnrummet har dom gjort fint med 2 surfplattor och en tv samt fin fina tavlor på väggen. Jag vill ha dessa själv till tjejerna. .
Nä det var allt svammel för denna gång!! Lev och må gott!!! Kram

Kommentarer :

#1: Christer

Usch o fy o blääää.. Jag lider med jänta.. Hade samma då jag var liten, pep o tjöt i örat HELA tiden. Fy. Hoppas det ordnar sig <3

skriven

Kommentera inlägget här :