Hysteriskt är bara förnamnet

att livet går upp och ner vet väl varenda människa.. Men är det inte märkligt hur det vissa veckor kan vara hur lugnt som helst och sen bara smäller det till och allt händer på en gång.. Just ett sånt skov är jag inne i nu,, Vissa dagar hoppas jag på att jag verkligen kommer ur detta skov utan att hamna på psyket.. Nu låter det kanske värre än det är men sanningen är den att jag tänkt tanken att nu bryter jag ihop.. Men samtidigt är det ju bara roliga saker som händer så hur kan det då bli såååå hysteriskt... Ja det började nog dra ihop sig rejält för ca 2 veckor sen,, F ringer och säger att han gått en plats på en jobbresa han inte skulle få plats på och frågar om det går bra.. Absolut säger jag ( as always) klart du ska ta chansen,, han åker mogronen därpå vilket är ons och kommer hem fredagkväll.. Behöver jag ens säga vad barnen tyckte.. O är ju hemmakär så det är galet så hon grinade efter pappa varje kväll och middag typ. E som är lite mindre hemmakär grät bara vid middag ... hur som så går ons och barnen somnar tillslut.. när min käre man är borta så kan jag inte sova.. sitter upp hur länge som helst och bara gör inget.. Äter onyttiga saker är nåt jag oxå brukar har för mig,,,, Bra egenskap det där.. ;)'
 
vi kommer till torsdag kväll och E börjar klaga över magont. O gråter som vanligt över pappan som är borta.. F ringer hem och hör hur det är och jag svara att jo allt är kanonfint... barnen somnar och vid halv elva vaknar E med vansinnigt ont imagen.. kan knappt sitta och till slut vaknar O och gråter oxå.. en gråter över magen som gör ont och en över att pappa inte är hemma.. på inrådan av F ringer jag mina underbar svärföräldrar och de som vanligt slänger sig i bilen och är här på momangen, Under tiden har det lugnat sig lite för E och sjukvårdsupplysningen har sagt vi ska avvakta.. Fredag går och vi åker till våra mysiga kusiner.. ska hämta hem pappan på kvällen.. på dagen har vi vart till VC för en koll och läkaren , en gullig kille, säger att vi ska komma tillbaka om det blir värre och om hon får det minsta feber.. Tack säger vi och hoppas på det bästa. (Under dessa dagar har vi dessutom börjat planera för tjejernas 5 års kalas som vi har tillsammans med två andra familjer.) På kvällen får E vansinnigt on ti gen och vi beslutar oss för att åka in. Problemet är att vi skulle ju hämta hem pappan.. Så R hämtar hem pappan och H kör oss från björna ner till akuten.. Där får vi ta en massa prover och E får stick i armen och har nu 38,5 i feber.. Min lilla söta lilla 5 åring gör det sååå otroligt bra!!!!!! Mammas lilla hjärta är en tapper och modig liten tjej som låter läkare göra sin grej medans hon ligger i min famn och gråter och säger att hon aldrig gjort detta och att det inte var roligt alls. att hon vill åka hem och inte göra mera.. När får vi åka hem mamma??? Mitt hjärta blöder.. finns det nåt värre än att se ditt barn ha ont.. Vi kom in vid åtta tiden och vid halv två på natten blir vi inlagda för ev kan det vara blindtarmen,, vid halvtio tiden kom pappan och sen åker han hem med en orolig syster som undrar när hennes älskade syster kommer hem. Morgonen därpå kommer en läkare och klämmer och känner.. Vi får åka hem ovh dom tror på förstoppning.. Men saken är den att det har inte funnits en minsta antydan till det men vi åker hem... lördagen går och E är inte sig själv.. men det får gå.. Söndag går och jag får åka in med E igen.. Återigen ska det tas prover och E som nu fattar vad det handlar om blir alldeles förtvivlad... Mamman som är spruträdd själv känner att snart svartnar det men lyckas hålla modet uppe och "komma - på - fötter" igen.. tröstar och sätter på pippi på telefonen. denna gång slipper vi tack och lov läggas in och vid halv ett på natten får vi åka hem och sova..
 
Måndagen spenderas hemma med sjuka barn och nu har även ångesten över att en inlämning i naturkunskap ska lämnas in.. samtidigt ska det börjas bakas inför två kalas som ska var på helgen! Lägg till två arbetsdagar på det oxå.. resten måste tillbringas i naturkunskapsboken... sakta men säkert blir E bättre och i slutet av veckan mår hon toppen.. Jag bakar 6 tårtbottnar då jag har fått för mej att baka en regnbågstårta.. baka sylotkakor med barnen, moccarutor och kolakakor oxå.. vill baka biullar men ser mig besegrad.. tillverkar presenter långt in på natten. ut på stan och handla presenter oxå..
 
lyckas lämna in en tveksam inlämning men bara jag får godkännt så känner jag men nöjd,, helt galet tänk jag vet men just nu så får det bli så..Helgen näårmar sig och jag plockar ihop kalasgrejerna som ska var inför kalas för förskolekompisarna... dessutom lyckas vi klämma in städning två dagar oxå.. Vilket är en helt galen bra ide av oss maffiamammor.. Lördagen tillbringas hemma med massor med släkt och vänner... dagen bara rusar förbi och det springer barn överallt.. Helt underbart.. Vi fikar ch surrar det som hinns. upp på söndagen och iväg med maffiamammorna och rigga kalas.. :) Kalaset blir helt fantastiskt!!!!!!!!!!!!! Är sååå galet nöjd!!!!!!!!!!!!!!!!! Så söndagkväll är vääääääääääääääligt lugn.. SÅÅÅ börjar en ny vecka..
 
Denna vecka jobbar jag alla dagar utom torsdag.. Jag bara älskar det.. Iallafall så vette katten om det är lugnare.. Och föresten fredagskvällen spenderades med en underbar vän på bishops oxå.. servicen är sååååååååååååååååååå kass att det är skämmigt men vi hade trevligt.. förutom de små röda spindlarna som ramla ner i vårt hår underkvällen.. Jag han även med att hämta upp min underbar vän E vars bil hade sagt upp sig och eftersom vi fått låna hennes andra bil så var hon nu utan.. SÅ hon behövde få tillbaka den igen.. Så jag hinner med att hämta henne oxå.. VIlket jag skulle gjort om det så var mitt i natten var som helst... Iallafall så kommer jag på jobbet måndag morgon och på min avd är det två ord personal sjuka. !!!!!!!!!!!! Så jag är ensam MEN jag kommer få in en vikarie.. hahahaha.. så jag styr upp avd med en vikarie att instruera.. så ajg själv oxå är vikarie,, hihi,,, samma sak var det idag tisdag.. och idag är det 5 års kalas och vi har ätit på restaurang..
 
Imorgon onsdag jobabr jag till 16.. åker till superduktiga Ida som ska fixa mina naglar för att sen efter det åka ut på nötbolandet på tjejmiddag och vännen J. torsdag dra vi ut husvagnen och träffar Fam Olofsson för middag.. Fredag jobb igen och sen förberedelser inför 65 års middag vi ska göra tillsammans med svägerskan.. söndag ledig.. jo men det var denna vecka.. Så om jag verkar lite mer förvirrad och knäpp än vanligt kanske det är en liten förklaring om ej en ursäkt.. :) Jag ser verkligen fram emot semester nu... om 3 veckor har jag för första gången i mitt liv 6 veckors semster. .. Iofs har jag FL men iallafall.. LEDIG! Har aldrig hänt nånsin förutom då jag var ledig med barnen när dom var små.. Känns väldigt lyxigt,, Jag ska dock plugga men det funkar ju då fredrik är hemma oxå.. Vi ska bara njuta... :) Hoppas på bra väder och bra campingväder då det är vad vår sommar kommer bestå av.. :) Hoppas på att vi får hysteriskt kul!!! kram på er

Kommentera inlägget här :